2010. április 23., péntek

Pozitív gondolkodás...és rózsafüzér



Amikor elkészült az első rózsafüzérem, megkérdezték tőlem, tudom-e, hogy mire való?, hány szemből kell állnia?...
Nos, én tudom, gyermekkoromban volt nekem is, katolikus neveltetést kaptam. De a kérdés után nyilvánvaló lett, hogy nem mindenki számára ennyire egyértelmű, mi is ez pontosan. Kicsit utánanéztem a "hivatalos" megfogalmazás a következő:
A rózsafüzér a katolikus egyházban az imádság egyik közkedvelt formája, ill. az ehhez használt eszköz . Formáját tekintve, lényege, hogy bizonyos imákat meghatározott számban és sorrendben kell mondani. Többnyire zsinórra fűzött, fagolyókból vagy gyöngyökből álló, a két végén összekapcsolt lánc, amelyen a szemek a következő megosztásban találhatók: egymás mellett szorosan tíz kis szem, majd egy távolabb lévő nagy szem. Ezt úgy hívják, hogy egy tized. A teljes rózsafüzér öt ilyen tizedből áll. Az összekapcsolt lánchoz egy kis bevezető szakasz kapcsolódik. E bevezető szakasz első eleme a kereszt, ezt egy nagy szem követi, majd három kicsi, végül megint egy nagy szem.
(forrás: internet)
Napjainkban azonban egyre elterjedtebb nyakláncként is, meditációhoz használva, egy "általános" hit jelképeként, ami nem feltétlenül csak a katolikus valláshoz kapcsolódik. Így találkoztam vele én is, egy "Pozitív Gondolkodás" két napos tréning elvégzése után. A "saját" rózsafüzéremet Brazíliából hozta nekem egy kedves ismerősöm, Kőhalmi Tünde, és akkor még nem is gondoltam, hogy nemsokára én is fűzök majd egyet-kettőt. :-)))
Ametiszt rózsafüzért kaptam, a spiritualitás jegyében, ....
Aztán jött egy bőség tanfolyam, és utána néhány hónap "tanulás".
Tanulás magamról minden mennyiségben, ami néha nem könnyű, sőt, többnyire nehéz ! :-) Szembenézni a hibáinkkal, elfogadni, javítani. Tanulni pozitívan gondolkodni. Felszínre hozni mindent, ami bennünk van, amit kaptunk, amit adhatunk.
Ezek a gondolatok, maga a pozitív gondolkodás, a tanfolyamokon megismert meditációk, és módszerek számomra elválaszthatatlanul egybeforrtak a rózsafüzér fogalmával.
Bocs, a hosszúra sikerült bejegyzésért, ....ez a rövidített változat.
:-))))))))))))))))))))))))))

10 megjegyzés:

  1. Szép rózsafüzérek lettek! :)

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy egyre több ember fordul manapság a spiritualitás és/vagy vallás felé. Én az egyik kedvenc időtöltésem - a jóga - kapcsán ismerkedtem meg a spiritualitás fogalmával, valamint azzal, hogy az embernek önmagán kell elsősorban dolgoznia, utána pedig teljesen másképp viszonyul az embertársaihoz, vagy a velük kapcsolatos problémákhoz. :) Alíz

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm mindkettőtöknek!
    Kedves Alíz! Nagyon örülök annak, amit írtál, mert nagyon sok minden kimaradt a bejegyzésből,..nem akartam regényt írni,:-), így ez tökéletes kiegészítése lett! :-)))
    ...és persze nagyon örülök, ha hasonló gondolkodású emberekkel találkozhatom, akár itt a neten is! :-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó ötletnek tartom ezt a rózsafüzért (mármint egy saját elkészítését), nekem eszembe nem jutott volna pedig van is otthon, ismerem is....csak eddig nem állt össze a kép:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép!! Néha nem árt egy kis tanulás sem, úgy hogy nem baj, hogy ennyit írtál róla!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek a rózsafüzéreid!
    És szuper a leírásod róla. Nagyon érdekes, amit összegyűjtöttél a füzérről. Azt tudtam, hogy imádsághoz használják, és számolják azokat, de a gyöngyök számát, és sorrendjét nem gondoltam volna. Nagyon tetszett. :)
    És a te véleményed, gondolataid is tetszenek! :)

    VálaszTörlés
  7. Én is készítek rózsafűzéreket, teljesen vallási célból. Mindenkinek olyan kőből, ami a saját köve. Köszönöm a leírást, nagyon szépek lettek. Kívánom, hogy a lelki gazdagsághoz is hozzásegítsenek:)))

    VálaszTörlés